Nienke is Flexlid bij Flox. Als marketing- en communicatieadviseur helpt ze MKB-bedrijven met het opzetten en/of implementeren van hun strategische marketing- en communicatieplan of arbeidsmarktcommunicatie. Ze stelt zich graag aan je voor.

Strategie vs. schieten met hagel  

“Veel midden- en kleinbedrijven doen weinig aan marketing of ‘schieten met hagel’. Om hun doelgroep te bereiken, denken ze vaak vanuit een middel. Ze zetten een bepaald communicatiemiddel in zonder echt een concreet plan te hebben. Daardoor bereiken zij wellicht niet de juiste doelgroep, vertellen vaak niet de juiste boodschap en laten daardoor groeikansen liggen.”

Marketing- en Communicatie

“Als bedrijfskundige ben ik gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van marketing- en communicatiestrategieën voor het midden- en kleinbedrijf. Ik ga met je aan de slag en vraag je uit over je doelstelling(en), concurrenten en de kansen en mogelijkheden die je hebt. Maar ik ondervraag ook je klanten. Zo vorm ik mij een beeld over jouw bedrijf. Wat gaat er goed en wat kan verbeterd worden. Vanuit dit bedrijfsprofiel zet ik een marketing- en communicatieplan voor je op, waarmee je onderbouwd verder kunt en écht je doelgroep bereikt.”

Arbeidsmarktcommunicatie

“Het werven van nieuwe medewerkers is meer dan een vacaturetekst schrijven en verspreiden via social media. Helemaal in de huidige tijd waarin er een enorm tekort is op de arbeidsmarkt. Arbeidsmarktcommunicatie, ofwel employerbranding, richt zich op het verkopen van je bedrijf als werkgever. Het doel is nieuw (potentieel) talent aan te trekken en huidige werknemers te behouden. Ik help je graag met het maken van een strategie om de identiteit van jouw bedrijf als werkgever neer te zetten. Een concreet voorbeeld hiervan kan zijn een werken-bij pagina.”

Over Nienke

“Al meer dan 10 jaar zit ik in het marketing- en communicatievak. Als freelance communicatieadviseur help ik ondernemingen met een passend strategisch marketing- en communicatieplan. Met mijn bedrijfskundige achtergrond heb ik niet alleen oog voor marketing en communicatie, maar ook voor het traject ervoor: bedrijfsstrategie. Ik houd van structuur en overzicht. Niet alleen in mijn eigen werk, maar ook help ik anderen graag om structuur en overzicht te creëren.” 

Flox

“Ik ben ‘Flex’er geworden om twee redenen. De eerste is netwerken en kennisdelen. De doelgroep van Flox zijn de kleine ondernemers en zzp’ers. Voor deze doelgroep worden diverse (thema)bijeenkomsten georganiseerd die voor (startende) zzp’ers interessant zijn, zoals fiscaliteit. Bij Flox krijg ik veel kennis van andere ondernemers over allerlei zaken zoals algemene voorwaarden, ict, boekhouding. Verder word ik via Flox actief op de hoogte gehouden van leuke andere bijeenkomsten die in de regio georganiseerd worden.”

Wil je weten wie er nog meer lid zijn van Flox?