De meeste zp’ers werken alleen en dat gaat vaak prima. Maar wat doe je als een opdracht net iets meer vraagt dan de expertise die je zelf in huis hebt? Voor Floxleden is de oplossing vaak dicht in de buurt. Je betrekt er een collega-Floxer bij die die kennis wel heeft. Tine Paulus heeft hier inmiddels al een mooie ervaring mee opgedaan.

Meer bekendheid in de Achterhoek

Tine heeft een eigen tekstbureau Tine Schrijft!. Collega-Floxer Rober Dijkhuizen helpt met zijn bedrijf Effeqtief mkb’ers bij het optimaliseren van hun processen. Hij was bezig met een website en vroeg Tine of zij de teksten hiervoor wilde schrijven. Tijdens een oriënterend gesprek, bleek dat Rober’s behoefte verder ging dan alleen een website. Hij wil meer bekendheid krijgen in de Achterhoek en wilde hiervoor verschillende marketinginstrumenten in gaan zetten.

Goede marketingvisie

Tine: “Ik ben goed in het schrijven van pakkende, commerciële teksten, maar ik ben geen marketing- en communicatie-expert. Natuurlijk wilde ik graag teksten schrijven voor Rober, maar ik had het idee dat we eerst nog een andere stap moesten zetten, namelijk het ontwikkelen van een goede marketingvisie. Als die helder is, zou ik mijn teksten ook veel gerichter kunnen schrijven.

Brainstormsessie

“Ik dacht meteen aan Nienke Kok. Zij heeft een marketing- en communicatiebureau Nienke Kok Marketing en Communicatie en is ook Floxlid. Nienke had me wel eens verteld, dat haar passie ligt bij het samen met een bedrijf opstellen van een marketingvisie. Zij gaf aan dat veel ondernemers denken vanuit een middel, in plaats vanuit de behoeften van hun doelgroep. Daardoor bereiken zij soms niet de juiste mensen, laten ze kansen liggen en investeren hun geld in de verkeerde middelen. Ik had vertrouwen in de aanpak van Nienke en adviseerde Rober om een brainstormsessie met Nienke te houden.”

Hard werken

Rober was enthousiast en binnen een week werd een strategiesessie gepland bij Flox Ondernemershuis. “Het was drie uur hard werken en flink zweten door de kritische vragen van Nienke maar toen wisten we ook precies wie de doelgroep van Effeqtief was en hoe we die konden gaan benaderen”, zegt Tine. “Met deze input kon ik van start met het schrijven van de doelgroepgerichte teksten voor de website van Rober. Daarnaast ga ik blogs voor hem schrijven en hem ondersteunen bij de teksten voor zijn social media platforms.”

Groot netwerk

“Ik vond het een mooie ervaring om deze opdracht op deze manier aan te vliegen”, vertelt Tine. “Omdat ik Floxlid ben, heb ik een groot netwerk om me heen waar ik uit kan putten. Op deze manier was ik in staat om Rober nog beter te helpen. Het eerste resultaat van deze mooie samenwerking is inmiddels gereed: www.effeqtief.nl.”

Rober: “Als startende ondernemer wilde ik mijzelf graag professioneel presenteren met een mooie en duidelijke website. Toen ik Tine vroeg voor de teksten van mijn website, stelde zij mij al snel een aantal vragen waar ik niet goed antwoord op kon geven. Met name wie zijn mijn klanten, waar ligt mijn focus qua activiteiten en hoe wil ik geïnteresseerden uitnodigen met mij contact op te nemen… Meer hulp was nodig. Hierop hebben we Nienke mee aan boord gevraagd.

Tijdens een actieve en inspirerende sessie konden we snel en gestructureerd de antwoorden vinden die we nodig hadden. Mijn business kreeg een richting en de juiste focus. Het schrijven van teksten en vormgeven van de website kreeg nu concrete vorm.

Met veel plezier kijk ik terug op dit traject en ben vol vertrouwen dat dit bijdraagt aan het verder uitbouwen van mijn bedrijf Effeqtief.”

Nienke: “Ik vond het heerlijk dat we zo snel konden schakelen, zonder bijvoorbeeld een kennismakingsafspraak. Binnen een uur was mijn voorstel akkoord bevonden en hadden we een afspraak gepland. Omdat we elkaar al kenden wist ik ook precies waar ik Tine en Rober mee kon helpen en wat ze daarna prima zelf zouden kunnen.”

Ben je geïnspireerd geraakt door het verhaal van Tine, Rober en Nienke en wil je ook eens kennismaken met Flox? Neem dan contact met ons op.